Barion Pixel

Laptop vásárlás garanciával – mikor valódi segítség, és mikor csak kamu marketing duma?

Laptop vásárlás garanciával

Lesokkolva állt az apuka a kislányával az eladó előtt, amikor közölte a rossz hírt, hogy a vadonatúj garanciális laptop, amit 2 hónapja vásárolt, egyszerűen kuka. Pedig nem egy ismeretlen márka volt, és nem is egy rossz hírnévvel rendelkező, olcsó típus. De azért a 2 év teljeskörű garancia, amit ígértek, megnyugtatóbb volt, mint amit 2 hónap múlva valójában tapasztaltak. 
Hogyan fordulhatott ez elő? 
Elmesélem részletesen, és azt is, amit a laptop garanciáról érdemes tudni vásárlás előtt… 

Lehet, hogy nem minden laptop garancia lesz megnyugtató?

Miután az akciós újságból apuka és kislánya kinézte a megfelelő “csajos laptopot”
Miután az akciós újságból apuka és kislánya kinézte a megfelelő “csajos laptopot”…

Nos… a fenti alcím beszédes, de nézzük lépésről lépésre, hogy mi történt. Persze, történetünkben nem egy üzleti szériás laptopról beszélünk. Egy olcsóbb consumer gépről van szó – azaz “fogyasztói laptop”, amit “általános felhasználásra” készítenek a legjobb laptop gyártók – de azért lássuk be, nem 2 hónapot vár tőle egyetlen vevő sem.

(a consumer laptopokról többet megtudhatsz ebben a cikkünkben) 

Miután az akciós újságból apuka és kislánya kinézte a megfelelő “csajos laptopot” a 8. osztályos iskolakezdésre, boldogan robogtak be megvásárolni azt a helyi laptop üzletbe.

Az ajándék laptop táska és választható vezeték nélküli egér csak még jobban lenyűgözte a kislányt és hatalmas cica szemekkel szorította magához meseszép, hófehér notebookját apára nézve: “nekem ez kell”. Apa nem is gondolkodott, hiszen a 2 év garancia és az, hogy “hozzánk bármikor visszahozhatja, ha gond van”, elég megnyugtató volt számára.


2 hétig sem bírta az új garanciális laptop…

az akadozás használat közben is, kellően elszomorította ifjú tulajdonosát
az akadozás használat közben is, kellően elszomorította ifjú tulajdonosát

Az első napokban nehezen veszi észre az ember az egyértelmű hibát, hiszen még “szerelmes” szinte az új gépbe, és csak a jót akarja benne látni.

Különösen így van ezzel egy 13 éves lány, akinek nincsen összehasonlítási alapja ahhoz, milyen gyorsnak kellene is lennie egy ilyen masinának. De aztán a bosszúságok felnyitják a szemét.

A második hét végére az idegesítően lassú betöltés, az időnkénti “kék halál” – amikor a számítógép átvált egy kék képernyőre, amiről már csak újraindítással és minden mentés nélküli munkánk elbukásával lehet megszabadulni – és az akadozás használat közben is, kellően elszomorította ifjú tulajdonosát és apával a szerviz felé vették útjukat segítségért. Az eladó ekkor közölte, hogy vélhetően valamilyen memória probléma lesz, de ennek a cseréjéhez el kell küldenie a hivatalos szakszervizbe, mert csak akkor fogadja el a gyártó a garanciális panaszt és javítást.

“Az szép… pont az iskolakezdésre még sincs laptopja a gyereknek”

…mondta apa, pedig az igazán rossz hír, most érkezett: a laptop garanciális szervize nem Magyarországon van. Azt is ebben a pillanatban tudták meg, hogy új kis kedvencüket Csehországban szervizelik és ez némi plusz idővel jár majd a szállítás terén, de fontosabb volt még ekkor, hogy hamarosan újra itt lesz és végre jól működik. Teltek a napok, majd a hetek… 

Egyre ingerültebben telefonáltak...
Egyre ingerültebben telefonáltak…

Egyre ingerültebben telefonáltak, majd személyesen tértek vissza a szervizbe, ahol az eladó legjobb indulatával együtt sem tudtak gyorsabban segíteni nekik. A Cseh szervizzel nem lehet beszélni és az eladóval nem is értenék egymást. A futár elvitte a laptopot és a szabály annyi: “ha kész lesz, visszahozza a futár”. Hogy mikor?
Erre nincs válasz a gyártói garancia szabályzatában. Hol reklamálhatunk?
A magyar fogyasztóvédelem a cseh szervizzel nem igen tud gyorsan kezdeni valamit. Pereskedés?
Mondani sem kell, egy nemzetközi per elkezdése is többe kerülhet, mint az akciós kis consumer laptop teljes vételára. A kedves eladó mentegetőzik, apa jogosan csapkodja már az asztalt idegességében… de senki nem tud segíteni.

6 hét elteltével megérkezik a laptop a garanciális szervizből…

A cseh szerviz visszaküldte a laptopot azzal, hogy működésképtelen...
A cseh szerviz visszaküldte a laptopot azzal, hogy működésképtelen…

…és az eladónak kicsit sincsenek jó hírei. A cseh szerviz visszaküldte a laptopot azzal, hogy működésképtelen, mert víz került a billentyűzet alá, amitől “lefüstölt” a laptop, így ez nem garanciális hiba. Micsoooodaaaa???

Álljunk csak meg… A laptop azzal a hibával ment ki, hogy akadozik és néha lefagy, lassan tölt be. Elvileg egy memória vagy rosszabb esetben merevlemez csere megoldotta volna a dolgot. Ehelyett működésképtelenül érkezik vissza úgy, hogy kidobhatja apuka.

Nos… az eladó helyébe sem lettem volna, akit igen jól ismerek és biztos vagyok benne, hogy mindent megtett, amit csak lehetett.

Ő mesélte el nekem a sztorit és bármennyire segített volna, nem tudott ő sem okosat mondani a vevőnek. Két dolgot döntött el: “ezt a laptop márkát biztosan nem forgalmazza tovább és megnézi ezentúl minden gyártónál, hogy hol található a laptop garanciális szervize.

Az új laptop garanciával tehát még közel nem biztosíték…

Sajnos gyártóra és üzletre válogatja, hogy kinél mit jelent a garancia.
A vevő fejében egyet jelent: lesz segítség ha baj van.
De a másik oldalon vajon mit értenek alatta?

Használt laptopok 100% pénzvisszafizetési garanciával, feltelepített jogtiszta szoftverrel és ajándék beüzemeléssel, hogy azonnal használhasd

Amikor a laptopozz.hu -t alapítottam, elhatároztam, hogy nálunk biztos, hogy ugyanazt jelenti majd ez a szó, mint amire a vevő számít. Aki megbízott bennem, amikor eladtam neki valamit. Ezért összeállítottam egy laptop gyémánt pajzs listát arról, hogy milyen laptopokat érdemes megvenni és persze részünkről eladni. Másodszor pedig írtam egy cikket arról, hogy mire figyelj laptop vásárláskor, ha a garanciáról van szó. Ebben összeszedtem, hogy mik az árulkodó jelek, hogy átverhetnek, és azt is, hogy milyen szempontok szerint dolgozik egy etikus laptop kereskedés, még akkor is ha használt laptopokat árul.

Ebben a cikkben részletesen elolvashatod az összes tippem, de néhányat hadd osszak meg veled itt is a legfontosabbak közül:

  • mindig nézd meg, hogy hol van a garanciális szerviz!
    • a laptopozz.hu gépeit mind Magyarországon szervizeljük
  • fontos, hogy az eladó cég vállalja a garanciát, NE egy külső szakszervizt jelöljön meg a gyártó!
    • nálunk minden gépre személyesen adjuk a garanciát és nem függünk más szerviz döntésétől
  • győződj meg róla, hogy mennyi idő a garanciális szerviz!
    • mivel több mint 400 darab laptop van készleten nálunk, így mindig nagyon gyorsan van cserealkatrész, vagy ha kell, csere laptop is! 
  • hívd fel a szervizt vásárlás előtt, mintha már egy meglévő laptoppal lenne problémád és megdöbbensz majd, milyen a hozzáállásuk, amikor panaszbejelentés van, de még jobban azon, hogy hányan fel sem veszik majd a telefont.
    • minket mindig elérsz telefonon munkaidőben – sokszor hétvégén is – de ha nem is tudom felvenni, garantáltan visszahívlak a lehető leghamarabb. 

Egy jó laptop garancia valódi segítség…

…ahol csak az eladáshoz használt “kamu marketing eszköz” attól mindig óvakodj! Kérd segítségem bizalommal, ha Te is laptop vásárlás előtt állsz ezen az űrlapon!

Ha pedig veled is történt már a fenti történethez hasonló felháborító garanciális ügyintézés új vagy használt laptop vásárlása után, kérlek írd meg nekünk hozzászólásba, nagyon kíváncsi vagyok!
Te hogy jártál és hogy sikerült megoldani? 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Gyakran együtt vásárolt termékek:

Genius-NX-7005
Ingyenes szállítással
3 999 Ft

Jelátvitel: Vezeték nélküli Egér típusa: BlueEye Egér csatlakoztatása: USB Érzékenység: 2000 DPI Gombok száma: 3 db

ET101B classic 15,6 fekete notebook táska
Ingyenes szállítással
4 999 Ft

Táska jellege: Notebook táska Maximális kijelző méret: 15,6" Szín: Fekete Súly: 0.61 kg